De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cortina Utility U1 transport 1-speed (heren/2013) zwart / 51 cm, 56 cm, 61 cm, 65 cm / heren op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Klauw 23-11-2013
Nog steeds een stijlvolle fijne fiets, geen mankementen. Alleen de ketting heb ik iets gespannen en wat speling in het achterwiel bijgesteld (dit valt onder normaal onderhoud na een jaartje).
Het is een comfortabele fiets die ideaal is voor stadsverkeer en boodschappen doen en tegen een stootje kan.

miraneer 22-09-2013
Mooie fiets om te zien. Kwaliteit en garantie is waardeloos. Achterwiel kogellagers en meer kapot binnen half jaar, geen garantie want je mag er niet zo hard mee remmen. Versnelling valt er ook constant af.

Klauw 28-09-2013

Jammer dat u zo'n ervaring met de fiets heeft. Ik ben er wel tevreden over. Vreemd dat het achterwielkogellager al versleten is na een half jaar, maar dat heeft niets met remmen te maken. Versnelling snap ik ook niet, de 'U1 1 speed' heeft alleen een terugtraprem zonder versnellingen. Wat bedoelt u met 'versnelling valt er ook steeds af'? Hebben we het hier wel over dezelfde fiets?

Klauw 05-08-2013
Nog steeds zeer tevreden. De fiets trapt erg licht en het standaard zadel zit comfortabel.
Totaal geen mankementen of rammeltjes. Ik denk dat de fiets wat betreft duurzaamheid zeker kan concurreren met de bekende A-merken, waar je veel meer geld voor betaalt.
Veel complimenten ontvangen over de vormgeving van de fiets.

Klauw 25-04-2013
Ik heb de fiets nu 2 weken in bezit. Hij bevalt uitstekend met zijn lichte trappen en de comfortabele zit/zadel.
De pvc handvatten heb ik vervangen voor lederen handvatten, dat voelt veel prettiger aan en geeft minder snel zweterige handen.
Het design en de stoere uitstraling van deze degelijke 'all-round' gebruiksfiets bevallen mij steeds beter en bevestigen dat ik de goede keus heb gemaakt.
Wel ging de ketting snel irritant rammelen in de kettingkast. Ik heb de kettingkast aan de achterkant wat lager gemonteerd. Dat is heel makkelijk te doen d.m.v. het losdraaien van één schroef van de klem aan het frame, waarna je het beugeltje aan de kettingkast iets naar beneden kunt trekken.
Daarna heb ik ook de ketting iets strakker gespannen (niet te strak, want dat is niet goed voor de lagers en het trapt dan ook zwaarder), en daarna was het rammelen helemaal weg. De fiets fietst nu weer 'fluisterstil'.
Het is een hele fijne fiets met hopelijk vele probleemloze kilometers.

Klauw 16-04-2013
Deze 'no-nonsense' fiets ziet er degelijk uit met zijn matzwarte 'oversized' framebuizen, goede bagagedrager, terugtraprem en bredere banden.
Er kunnen geen rem- en of versnellingskabeltjes kapot, want die zitter er niet op. De degelijkheid baseer ik op de goede onderdelen die Cortina gebruikt (shimano, Union, selle san remo, abus, ryde (rigida)), maar verder moet de tijd het uitmaken of de fiets ook daadwerkelijk degelijk en duurzaam is.
In ieder geval fiets hij heerlijk, trapt erg licht, remt goed en stuurt ook erg licht. Het zadel zit erg goed met veel comfort voor je achterwerk en een kleine uitsparing in het midden om pijn aan je geslachtsdelen te voorkomen.
De LED verlichting is zowel voor als achter op batterijen. Hopelijk gaan die lang mee, maar dat is ook even afwachten.
De handvatten zijn van plastic en voelen helaas snel 'zweterig' aan. Hier zouden lederen handvatten beter zijn.
Ook de zijstandaard vind ik wat fragiel, maar toch staat de fiets best wel redelijk stevig op de standaard.
Kortom: een fijne fiets voor een goede prijs, maar wat betreft degelijkheid kan ik er nog niet alles over zeggen. Binnenkort volgt er een 'update'.

floriskiestkeurig 28-03-2014

Bedankt voor de informatieve review

floriskiestkeurig 28-03-2014

Bedankt voor de informatieve review